Stap 2: Aanvragen VECOZO-certificaat

Een VECOZO-certificaat aanvragen doet u in een aantal stappen. Die stappen vindt u hieronder.

Let op: u heeft een AGB-code nodig om u aan te kunnen melden bij VECOZO. Zie hiervoor Stap 1: Aanvragen AGB-code.

1. Aanmelden als klant bij VECOZO

Bent u nog geen klant bij VECOZO? Om een VECOZO-certificaat te regelen, meldt u zich eerst als klant aan bij VECOZO op de aanmeldpagina van VECOZO.

Bent u zelf al bij VECOZO aangesloten? En wilt u een nieuw certificaat hebben voor andere gebruikers binnen uw instelling? Dit kunt u doen als contactpersoon van uw praktijk of instelling. Meer informatie leest u op de pagina 'Hoe vraag ik een persoonlijk certificaat aan? van VECOZO.

Voor aanpassingen in gegevens van een bestaand VECOZO-certificaat kunt u het wijzigingsformulier gebruiken.

2. Ontvangen pincode en gebruikersnummer

Na een succesvolle aanmelding krijgt u binnen vijf dagen een gebruikersnummer via de mail toegestuurd. In uw persoonlijke berichtenbox van VECOZO krijgt u een pincode. Daarmee kunt u uw VECOZO-certificaat installeren in de volgende stap.

3. Installeren

Volg de instructies van VECOZO voor de installatie van uw VECOZO-certificaat. Na installatie van het certificaat kunt u hiermee inloggen op het PGB Portaal. Hiervoor gebruikt u het apparaat en de internetbrowser waarop het VECOZO-certificaat is geïnstalleerd. Meer informatie leest u op de website van VECOZO.