PGB Portaal krijgt een 8,1 van gebruikers
Meer dan 6.000 budgethouders, vertegenwoordigers en zorgverleners hebben in maart 2025 het onderzoek naar tevredenheid over het PGB Portaal ingevuld. Daar is uit gebleken dat gebruikers over het algemeen erg tevreden zijn over het portaal. Zij gaven het namelijk gemiddeld een rapportcijfer van 8,1.
Hoge tevredenheid
Met een vragenlijst vroegen we gebruikers om een rapportcijfer te geven aan het portaal. En stelden we ook vragen over wat goed gaat en wat beter kan op verschillende onderwerpen. Van zorgovereenkomsten maken en wijzigen tot het doen van declaraties.
We zijn blij dat gebruikers nog altijd erg tevreden zijn met het PGB Portaal. Veruit het grootste deel van hen geeft aan dat ze er goed mee kunnen werken. Termen als “overzichtelijk”, “duidelijk” en “gemakkelijk” zijn veel genoemd.
Ruimte voor verbetering
Natuurlijk zijn er ook dingen die beter kunnen. Zo geeft een aantal gebruikers aan dat inloggen niet altijd goed gaat. Anderen benoemen dat ze het opstellen en wijzigen van zorgovereenkomsten veel werk vinden. Terwijl juist weer een andere groep dit het geval vindt voor declareren. Een signaal is ook dat verschillende gebruikers het handig zouden vinden als zij oude gegevens kunnen verwijderen of archiveren.
Deze feedback nemen we mee om het portaal te verbeteren. Voor verschillende onderwerpen zijn we al bezig met een oplossing of verbetering.