PGB en corona: doorgeven niet-geleverde zorg aan de SVB

Heeft u uw zorgverlener tussen 1 oktober 2020 en 31 december 2021 doorbetaald terwijl uw zorgverlener niet kon werken door het coronavirus? En heeft u een Wlz-budget? Geef dan aan de SVB door welk bedrag u in totaal per jaar heeft uitgegeven aan niet-geleverde zorg.

Om uw zorgverlener niet in financiële problemen te brengen, heeft het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) u gevraagd om uw zorgverlener tot en met 31 december 2021 toch door te betalen als deze niet kon werken. Dit noemen wij niet-geleverde zorg. Hierbij is aangegeven dat u zelf de niet-geleverde zorg bijhoudt, zodat u deze gegevens kunt doorgeven. Wanneer dagbesteding niet geleverd kon worden, moet u een verklaring van de dagbesteding in uw administratie opnemen.

Niet-geleverde zorg doorgeven

U heeft tot en met 18 februari 2022 de tijd om de niet-geleverde zorg aan de SVB door te geven. Het gaat om de niet-geleverde zorg in 2020 en 2021:

  • Van 1 oktober 2020 t/m 31 december 2020
  • Van 1 januari 2021 t/m 31 december 2021

U geeft het bedrag door met het formulier ‘Niet-geleverde zorg’.

Heeft u vragen over het doorgeven van niet-geleverde zorg? Neem dan contact op met uw zorgkantoor.